Chef Engineer

Semalam kegagalan skuad negara memenangi perlawanan dengan Jepun bagi cabaran Piala Thomas mengundang rasa gelisah akan tercapai hasrat 27 juta rakyat Malaysia untuk melihat Piala Thomas kembali ke pangkuan negara. Pada awalnya kemenangan tampak milik Malaysia apabi Dato' Lee Chong Wei menang untuk perseorangan lelaki diikuti oleh pasangan utam bergu negara. Namun begitu, langit tidak selalu cerah. Disangka panas hingga ke petang rupanya hujan ditengah hari. Untuk perlawanan berikutnya skuad negara longlai apabila tewas ditangan Jepun, bermula dengan kegagalan Wong Chon Han menyaingi tenaga muda Jepun diikuti oleh kekalhan bergu muda negara yang tampak emosi yang goyah serta aksi tidak bertenaga serta bersahaja Hafiz Hashim yang membuatkan penonton Malaysia merasa kecewa dengan persembahan mereka.


Pertandingan yang dilangsungkan di negara sendiri tidak mampu dimanfaatkan oleh permain negara ini. Seharusnya pemain Malaysia 'membanzai' secukupnya Jepun yang rata - rata ditidak berada di rangking dunia yang baik. Adakah skuad Jepun menggunakan khidmat Doraemon untuk memperdayakan pemain Malaysia? Skuad Jepun tidaklah begitu hebat sepertimana skuad China yang rata - rata berada di rangking dunia yang baik.


Pemain Malaysia seharusnya kental dari segi mental bagi mengharungi cabaran Piala Thomas ini. Kali terakhir Malaysia memenangi Piala Thomas ialah pada tahun 1992 dengan generasi adik beradik Sidek memonopoli skuad negara. Adakah rakyat Malaysia akan kempunan untuk melihat Piala Thomas kembali kepangkuan negara? Kita lihat bagaimana aksi Malaysia petang ini apabila menentang Pasukan Denmark; pasukan Eropah yang handal. Adakah skuad negara akan longlai seperti aksi semalam? Ayuh!!! Bangkit Skuad Negara. Jangan mengandaikan rakyat/peminat tidak menyebelahi anda.... Bangun dari tidur!!!!!!!!!!!!!
Labels: | edit post
0 Responses