Chef Engineer


Sekarang ini timbul rungutan daripada rakyat bahawa monopoli Astro selaku TV Satelit berbayar akan menaikan kadar yuran langganan tidak lama lagi. Monopoli Astro ini sudah lama berlaku dan yang menghairankan kenapa tiada syarikat lain yang mampu bersaing dengan Astro ini. Semacam ada sekatan yang menyebabkan TV satelit lain bungkus setelah beroperasi tidak sampai setahun.

Sedikit kemusykilan mengenai Astro ini, kenapa kerajaan semacam tidak mampu mengawal Astro ini sedangkan Media lain mereka mampu kawal (berita Awani dah mula kawal). Terdahulu pelanggan Astro merasa kecewa dengan perkhidmatan Astro yang bertaraf 5 bintang tidak mampu beroperasi dengan baik tatkala cuaca mendung dan hujan. Itu tak termasuk iklan - iklan yang sepatutnya ada memandangkan Astro ada pelanggan sendiri. Kira Astro ni makan 2 kali. Bayaran iklan dapat, langganan bulanan pun dapat.

Hasil daripada kaji selidik orang awam yang tak bertauliah, didapati sedikit saham dalam Astro iaitu sebanyak 29.34% adalah milik Khazanah Nasional Berhad. Tapi Khazanah Nasional ini milik siapa erk? Pengerusi Khazanah pula adalah Dato Seri Mohd Najib Razak.. Siapa pulak hamba Allah tu... Mesti kaya sebab isteri beliau mampu membeli cincin jutaan ringgit dari US. Lihatla sendiri.....





Akal, Mata dan Hati :- Padanla harga langganan bulanan semakin naik. Kerajaan buat derk je. Rupanya..masukkkkk $$$$$$$$$$$.... Siapa kita ni? Rakyat biasa... Dahlah siaran TV percuma disesetengah tempat tak jelas langsung. Pakai antena tinggi pun tak jelas juga. Tak percaya? Di Ruping mmg terjadi. Sejak kecil samai sekarang... Bukan baru beb... Tapi untuk menghadapi Astro ini lebih baik kita BOIKOT!!!!!
Labels: | edit post
0 Responses