Chef Engineer
Sekarang ni musin durian di Johor. Banyak dijual disekitar taman perumahan yang aku tinggal ni. Tpkan, durian gugur dah tak ikut musim. Tak macam dulu. Sepanjang tahun boleh dapat. Tak kiralah dari Siam ker atau local. Dah ikut negeri. 3 bulan dari Perak, pastu berjangkit plak ke Selangor, Johor dan seterusnya ke negeri lain-lain.... Cam wabak la plak. Wabak durian..

Masa aku kecik, wea aku selalu makan durian dengan pulut santan. Memang best. Tp tak la selalu makan. Kerap makan nanti jemu. Semalam aku beli durian, rasanya nanti aku nak buat pulut durian laa... Best.... Terkenang pasal masa kecik. Aku pernah kena marah ngan chek pasal beli durian... Waktu tu umur aku 10thn. Beli kat kedai sebelah ngan kedai chek aku. Bila chek dapat tau, dia memang marah pasal dia dah pesan jangan beli. Tp pasal tak dengar kata chek dah mengamuk. Chek amik durian tu, suap ke mulut aku sampai penuh.. Melalak aku... Padan muka aku.. Tak dengar kata sangat. Dah kena kan....

Aku rasa hampir 10thn aku tak makan durian lepas kejadian kena marah tu.. Tp kini dah jadi hantu durian plak. Kawen plak ngan bini yang suka makan durian, kombinasi yang baik. Aku dah jadi hantu D24 ngan IOI. Best woo... Especially D24 dari Raub.. pergh... memang best. durian..oh durian....

** pengajaran : -kalau taknak trauma makan durian, dengar kata mak..mak kata jangan beli, ikut je... tak jadi cam aku... hahaha....
0 Responses