Chef Engineer
Umno parti Islam
10 Sep 2009 10:31PM


SIK:Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, UMNO adalah sebuah parti Islam yang sebenar walaupun ia tidak menggunakan label Islam dalam membela dan merancang pembangunan umat Islam dan negara ini.

Katanya, UMNO sememangnya membela dan menaikkan taraf hidup umat Islam dengan membasmi kemiskinan menerusi pelbagai program kerajaan terutamanya menerusi rancangan Felda.

“Dalam Islam, kemiskinan itu menghampiri kekufuran dan UMNO sejak 53 tahun yang lepas berusaha membasmi kemiskinan di kalangan umat Islam dengan membuka tanah rancangan Felda dan adakah ini bukan tuntutan Islam?,” kata beliau ketika menghadiri majlis Rahmat Ramadan di Felda Teloi Timur di sini hari ini. / Bernama


Akal, Mata dan Hati:-


Bila pulak tuan guru nak beri tazkirah semasa mesyuarat umno? Ataupun menjadi imam solat jemaah? Menasihati ahli - ahli jemaah UMNO menjauhi kemungkaran? Menghentikan amalan - amalan khurafat (hormat/tunduk kepada tugu negara)? Menyekat berlakunya kes - kes murtad? Menutup pusat judi/pelacuran/pusat maksiat? Memberi kesaksamaan/keadilan terhadap rakyat tanpa mengira kaum/agama? Menghapuskan amalan korupsi? dan banyak lagi... Bila mahu buat? "besar punya tipu!!"

Tuan Guru Dato' Seri Najib Razak

2 Responses
  1. Anonymous Says:

    ada dibuat.. berbanding dengan pas yang hanya tahu cakap tapi tak buat.