Chef Engineer
Mesti contoh!!! Bantu Membantu Amalan Mulia. Contohilah cara mereka.....

------------------------------------------------------------

Di saat rakyat amat memerlukan pembelaan daripada kerajaan, tiba-tiba Perdana Menteri Najib Razak melancarkan pula projek e-mel 1Malaysia yang dikatakan menelan kos RM50 juta. Najib dalam satu kenyataan mengatakan projek itu merupakan inisiatif sukarela sektor swasta dan tidak membabitkan wang awam. Beliau menegaskan, penyertaan di dalam projek tersebut juga adalah sukarela. Projek itu juga merupakan satu daripada tujuh projek baru dalam ETP Di bawah inisiatif itu, rakyat Malaysia berumur 18 tahun ke atas akan diberikan satu akaun e-mel rasmi yang unik. Najib menjelaskan, beliau mengumumkan projek tersebut kerana ia telah dinilai oleh Unit Pengurusan Prestasi dan Pelaksanaan (Pemandu) sebagai sebahagian daripada ETP.

Soalnya sekarang, benarkah projek itu tidak menggunakan dana awam. Syarikat swasta mana yang sanggup melabur sebanyak itu tanpa mendapat keuntungan jangka panjang?. Maka, setelah disiasat ternyata Nazir Razak, iaitu adik kepada PM sendiri mempunyai kepentingan dalam projek emel 1Malaysia itu difahamkan telah diberikan kepada syarikat Tricubes Berhad. Syarikat itu adalah Commerce Technology Ventures Sdn Bhd yang merupakan usaha sama Bank Negara Malaysia (BNM) dan Commerce Group. Commerce Group atau Bumiputra-Commerce Holdings Berhad Group kini dinamakan sebagai CIMB Group, diterajui oleh adik PM itu dan beliau juga adalah merupakan Ketua Pegawai Eksekutif CIMB Group.


Kata abangnya pula:

Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak hari ini menjelaskan bahawa projek e-mel 1Malaysia yang diumumkan semalam merupakan inisiatif sukarela sektor swasta dan tidak membabitkan wang awam.

"Sebelum saya tidur, biar saya jelaskan bahawa e-mel 1Malaysia adalah projek sektor swasta. Ia tidak membabitkan wang awam dan keseluruhannya adalah sukarela," kata Najib dalam Twitternya awal hari ini.


Akal, Mata dan Hati:-

Contohilah mereka. Pasti keluarga anda bahagia. Apa yang abang Najib bagi tau, saya percaya!! Takkan PM nak tipu Rakyat.

0 Responses