Chef Engineer

Malaysiakini...

Hukuman sebat terhadap model sambilan, Kartika Sari Dewi Shukarno kerana meminum arak, yang sepatutnya dijalankan minggu ini, ditangguhkan bagi menghormati bulan Ramadhan, demikian dinyatakan di sini hari ini.

Pengerusi Jawatankuasa Dakwah dan NGO Pahang, Datuk Mohd Sahfri Abdul Aziz yang mengesahkan perkara itu berkata, Jabatan Agama Islam Pahang (JAIP) memutus untuk menangguhkan sementara hukuman sebat itu atas nasihat Ketua Hakim Syarie Pahang, Datuk Abdul Rahman Yunus.

"Hukuman (sebat) bagaimanapun kekal, dia akan menjalani hukuman selepas bulan Ramadhan," katanya di Kuantan. Selanjutnya...

Akal, Mata dan Hati:-

Benarkah penangguhan hukuman itu disebabkan ia mendapat liputan media antarabangsa yang meluas? Hinggakan kerajaan bakal menerima tekanan daripada negara - negara barat (kafir laknatullah)? Tekanan dari segi ekonomi dll yang menyebabkan penasihat undang - undang negara (peguam negara) meminta penangguhan? Bukankah Kerajaan BN selalu melaungkan merekalah pejuang agama Islam yang sebenar dan UMNO bukan ISlam Plastik (bukan Palestin) sepertimana yang dinyatakan oleh TGNA?

Hukuman ini bukannya dijatuhkan kepada orang - orang Kafir dari kalangan pelancong tetapi rakyat Malaysia yang beragama Islam yang memilih untuk disebat sebagai hukuman. Sememangnya barat tidak senang akan tindakan ini dan melebelkan ia sebagai hukuman yang zalim. Mereka ini mempunyai agenda untuk merendahkan martabat Islam.

Puan Kartika dah redha akan ketentuan bahawa dia akan menerima hukuman sebat atas kesalahan meminum arak (air kencing syaitan) yang mana jelas haram disisi ISlam. Semoga dengan hukuman ini akan menjadikan Puan Kartika dan orang - orang ISlam yang lain insaf akan perbuatannya.

Negeri Pahang bakal menjadi negeri contoh kepada negeri lain dalam melaksanakan hukuman yang sepatutnya.. 1Pahang... Baru orang respek... Negeri pun, InsyaAllah akan menjadi Makmur dan dilimpahi Rahmat dariNya...

Kartika case whips up an international media frenzy


PETALING JAYA: The case of model Kartika Sari Dewi Shukarno, who is to be caned for drinking beer, has caught international attention.

From Australia to Indonesia, Thailand, China, Germany, the United States and Britain, news of her impending sentence has thrust Kartika into the international limelight and into most blog chats.

CNN (Cable News Network), BBC (British Broadcasting Corporation) and other leading television stations have also highlighted her case as one of the top stories of the day.

They carried a story of her predicament yesterday, especially when her sentence was temporarily aborted because of the fasting month. Selanjutnya...
Labels: | edit post
0 Responses