Chef Engineer

Tahniah diucapkan kepada Dato' Seri Najib Tun Razak atas lantikan beliau sebagai Perdana Menteri Malaysia yang Ke 6 dan juga menteri - menteri kabinet yang baru dilantik oleh beliau atas persetujuan DYMM Tuanku Mizan untuk menggalas tugasan yang berat dalam mengemudikan negara Malaysia yang dicintai untuk keluar daripada kemelut ekonomi dan memacu negara kearah tahap yang membanggakan. Kerajaan Malaysia memerlukan barisan pemimpin yang berjiwa rakyat serta ikhlas serta bebas dari budaya rasuah dalam menjalankan tugasan yang diamanahkan.


Jika kita meneliti barisan kabinet yang telah dilantik oleh beliau adalah gabungan generasi muda dan generasi yang berpengalaman (tua) dan ini secara tidak langsung akan memberi manfaat kepada rakyat. Yang muda dapat belajar daripada yang berusia dan berpengalaman serta sebaliknya. Gabungan cetusan idea daripada pemimpin muda dan lama akan dapat memantapkan keputusan yang seharusnya terbaik.
Menurut beliau, menteri dan timbalan menteri akan dinilai prestasi kerja dengan menetapkan Petunjuk Prestasi Utama (KPI) setiap enam bulan. Ini adalah sebahagian kesungguhan PM untuk mengembalikan kepercayaan rakyat terhadap kerajaan barisan nasional.
Tindakan bijak yang diambil oleh PM untuk tidak mengambil Ketua Pemuda Umno ke dalam kabinet adalah satu keputusan yang bijak dan mencerminkan kabinet yang bersih daripada budaya rasuah. Namun begitu dengan pelantikan Dato' Mukhriz serta timbalan ketua pemuda seakan memberi tamparan kepada ketua pemuda Umno.
Walauapapun, saya mengharapkan agar barisan kabinet baru ini akan memberi nafas baru kepada negara. Saya mengucapkan selamat berjaya. Kami rakyat Malaysia inginkan pembaharuan dalam pentadbiran negara dan ingin melihat Malaysia akan berada pada satu tahap yang lebih baik. Selamat Berjaya Dato' Sri...
p/s : Adakah berlaku perubahan kepimpinan dalam negeri Pahang? Saya sangat-sangat berharap Pahang akan mengalami tranformasi dibawah PM baru ini. Harap PM dapat membawa pembangunan untuk negeri Pahang dan tukarkan MB baru....
0 Responses