Chef Engineer
Dipetik daripada Email rakan...

Seorang ibu membawa bayinye ke klinik ibu dan anak untuk pemeriksaan. Seorang jururawat bertanya .. Beri susu badan ke susu tin?.... Jawab si ibu " dulu minium susu badan.. lepas 3 bualan dia dah tak mau saya terpaksa beri susu tin.." Jururawat menjawab.. "tak boleh begitu cik kena bagi susu badan juga..." Si ibu menjawab lagi .. memang saya nak beri susu badan .. dan saya dah cuba tapi dia selalu saja menolak kekadang sampai termuntah nak buat macam mana?'
Pada masa yang sama lalu seorang doktor dan bertanya... apa masalahnya ni..

Jawab jururawat tu .. anaknya tidak mau susu badan dok.. dan diterangkan jururawat tersebut segala yang diceritakan oleh si ibu kepada doktor tersebut. Doktor memeriksa bayi dan kemudian si ibu dan kemudian berhenti sejenak...Lalu bertanya... Suami awak hisap rokok ke?
Si isteri terpinga-pinga apa kaitannya si ayah merokok dengan anaknya tidak mahu menyusu badan..terketar si ibu bertanya .. adakah anak saya terkena penyakit barah sebab rokok suami saya....?

Jawab doktor sebelum berlalu.. Beritahu suami awak kalau nak 'kongsi' pun gosoklah gigi dulu atau kumur......

P/s : Kepada Sang suami yang merokok...beringatlah jika ada anak kecil. Gosok gigi dulu sebelum......
0 Responses