Chef Engineer


Menurut berita yang diperolehi daripada Harakah daily bertarikh 2009-05-06, 15:27:56...

KUALA LUMPUR, 6 Mei (Hrkh) - Naib Presiden PAS, Mohamad Sabu ditangkap polis jam 3.10 petang tadi di hadapan Restoran Haslam, Jalan Pahang Barat dekat sini...

Akal, Mata dan Hati:-

Menjadi ahli politik pembangkang penuh dengan cabaran lebih - lebih lagi mereka yang bercita - cita untuk memperjuangkan demokrasi. Perjuangan yang memerlukan pengorbanan yang besar. Bukan sahaja diri sendiri tp keluarga; isteri, anak - anak ibu bapa juga perlu bersedia untuk berkorban. Yang bagusnya, dapat teman - teman baru dari golongan warden penjara dan banduan-banduan.

Dimanakah yang dikatakan keadilan untuk bersuara seperti digembargemburkan oleh pemimpin - pemimpin negara? Inikah yang dinamakan adil? Menyuarakan hak yang sepatutnya dinikmati bersama tidak kira samada berbeza pandangan politik? Kalau beginilah caranya kita bakal melahirkan genarasi pemimpin masa hadapan yang diktaktor. Bagi peristiwa penangkapan Mat Sabu ini dah jadi macam filem hollywood plak. Mesti para saksi yang melihat kejadian itu tergamam dan beranggapan Mat Sabu dah jadi pelakon filem hollywood. Wah makin glamer Mat Sabu cam ni. Bukankah polis boleh membawa beliau dengan cara yang baik dan beliau pun tidak mengharapkan bentangan karpet merah untuk ke Bukit Aman.

Saya melihat peristiwa sebagai pujian kepada polis kerana pihak polis cekap dalam menguruskan penangkapan beliau. Polis kita memang setaraf dan lebih baik daripada polis-polis seantaro dunia. Syabas Inpektor Sab syabas...Tahniah diucapkan kepada pihak polis..Kearah negara polis ye. apa citer ngan kes adik sharlinie yang hilang? dan kes - kes lain yang masih tidak selesai lagi?

Kepada pejuang - pejuang demokrasi, anda semua kena beralih kiblat jika anda inginkan diri dan keluarga senang dan hidup dengan aman. Kena sokong kerajaan yang menghabiskan duit rakyat. Baru boleh kaya. Jika dah nama jadi busuk, kerajaan boleh hantar anda ke luar negara selaku duta malaysia. Selamat dari dakwaan.. Butuh sekali ya...MALAYSIA BOLEH!!!
Labels: | edit post
0 Responses