Chef Engineer
Kini Negara Mesia yang telah sedia aman damai berhadapan dengan masalah jenayah moden yang serius. Pihak polis terpaksa menggunakan berbagai cara dan taktik bagi membendung jenayah ini daripada berleluasa. Menurut sumber yang tidak boleh dipercayai, pihak polis terpaksa melupakan sementara waktu kes - kes seperti jenayah ragut yang membawa kepada bunuh, kes rompakan dan penculikan kanak dan berbagai kes yang dianggap remeh. Keutamaan pihak polis kini lebih kepada tertumpu kepada jenayah ini.

Jenyah masa kini yang mendatangkan masalah kepada negara Mesia adalah jenayah memperjuangkan demokrasi yang kian luput di telan zaman. Mengikut sumber - sumber yang tidak boleh dipercayai, demokrasi di negara Mesia telah dianggap tidak relevan dan tidak mengikut kehendak pemerintah. Pemerintah akan menggunakan kuasa untuk membolehkan mereka terus berkuasa. Hinggakan institusi kehakiman dipergunakan oleh mereka.

Mengikut undang baru negara Mesia, barang siapa yang berkumpul di tempat awam untuk bebincang mengenai demokrasi akan ditangkap oleh pihak berkuasa. Begitu juga dengan pengharaman baju berwarna hitam yang mana pemakainya akan ditangkap jika berada dikhalayak ramai. Orang ramai digalakan tidak memakai baju berwarna hitam bagi mengelakkan salah faham antara orang ramai dengan pihak berkuasa.

Dinasihatkan pejuang - pejuang demokrasi negara Mesia agar tidak memakai baju hitam serta berucap di dikhalayak ramai bagi meggelakkan mereka ditangkap. Pihak berkuasa tidak akan memberi muka kepada mereka yang ingkar kepada arahan.

Akal, Mata dan Hati:-

Nasib baik di negara kita yang tercinta ini Malaysia tidak berlaku kes ini. Polis - polis kita baik serta bersopan (isss.anak sapa la ni sopan sungguh - kata-kata makcik tukang sapu) dan buat kerja dengan bersungguh - sungguh hinggakan kadar jenayah di Malaysia turun dengan mendadak. ALHAMDULILLAH....
Labels: | edit post
1 Response
  1. penjenayah masa kini di lepaskan malah di bantu oleh balaci2 mereka... speaker punn ditidakan jawatannya... diragut lagi...
    (sidang dun 7/5/09) untuk mengetahui laporan media dari dunia ... hehe

    http://bagindareformasi.blogspot.com/2009/05/berita-dr-saentero-dunia-apabila-lanun.html